Marketing, Reklama, Media

Jak zaprojektować koszulkę reklamową?

Koszulka reklamowa to jeden z podstawowych rodzajów odzieży reklamowej. W jaki sposób można ją zaprojektować? To nie takie trudne!

Projektowanie koszulki promocyjnej wymaga starannego rozważenia kilku ważnych czynników, aby upewnić się, że będzie ona atrakcyjna wizualnie, dopasowana do koncepcji marki i skutecznie ją promowała. Oto kilka kroków, o których należy pamiętać, projektując promocyjną koszulkę:

Zdefiniuj grupę docelową

Zanim zacznie się projektować koszulkę, konieczne jest określenie, jaka jest dana grupą docelową. Trzeba zatem określić, jakie są ich zainteresowania i preferencje, a także dostosować projekt koszulki do konkretnego przekazu. Przykładowo, odzież reklamowa przeznaczona dla nastolatków, może być bardzo kolorowa i wpisywać się w najnowsze trendy, natomiast ta dla kobiet może mieć kolory pastelowe.

Wybierz schemat kolorów

Wybierz odpowiednie kolory, które dopasowane są do przekazu marki. Można zdecydować się na kolor, który będzie odpowiadał konkretnym kolorom używanym przez markę, ale również można zdecydować się na uniwersalny kolor czarny, biały albo szary, który będzie pasować do praktycznie każdego projektu graficznego. Unikaj używania zbyt wielu kolorów, ponieważ może to sprawić, że projekt będzie wyglądał na chaotyczny i mało czytelny.

Dobierz odpowiednią czcionkę

Jeśli na koszulce mają znaleźć się napisy, należy dobrać właściwą czcionkę, która jest łatwa do odczytania i pasuje do marki. Najlepiej unikać łączenia paru różnych czcionek, ponieważ wtedy będzie można uzyskać mało estetyczny projekt graficzny.

Dodaj grafiki

Za ich pomocą projekt koszulki będzie bardziej atrakcyjny wizualnie i na dłużej zapada w pamięć. W takim przypadku można zdecydować się na obrazy, które są zgodne z marką i jej przekazem, a także będą one dopasowane do konkretnych odbiorców docelowych.

Zachowaj prostotę

Prosty projekt graficzny koszulki reklamowej może być bardziej skuteczny pod kątem marketingowym niż skomplikowany. Należy także unikać projektów ze zbyt dużą liczbą elementów, ponieważ nie będzie ona atrakcyjna wizualnie i w związku z tym nie będzie ona efektywna jako sposób promocji firmy.

Weź pod uwagę materiał koszulki

Rodzaj materiału, który zostanie wybrany na koszulkę reklamową, może mieć wpływ na ogólny wygląd i charakter projektu. Trzeba wobec tego uwzględnić kolor i fakturę materiału, a także jego trwałość i wygodę. Duży wybór koszulek reklamowych przeznaczonych pod nadruk oferuje firma Promostars, które dostępne są w różnych wariantach dla mężczyzn i kobiet.

Uwzględnij rozmieszczenie elementów na koszulce

Przy projektowaniu koszulki trzeba będzie również uwzględnić, jak rozmieszczone będą na niej wszystkie elementy, na przykład logo, grafiki i napisy. W związku z tym warto przetestować różne warianty, na przykład z małym logo na piersi albo z większym napisem na plecach. Nadruki mogą być również rozmieszczone na rękawach.

Weź pod uwagę rodzaj nadruku

Planując koszulki reklamowe, trzeba będzie także uwzględnić rodzaj nadruku. Może być on jednolity – jednokolorowy, wielokolorowy, flockowany. Warto więc zobaczyć, co proponują firmy zajmujące się realizacją koszulek reklamowych.

 

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz